Męska niemoc

Young happy couple in bed

Doszedłeś do wniosku, iż twoja aktywność seksualna spadła ostatnimi czasy? Bez paniki. Po pierwsze, kłopot taki dotyczy nie tylko ciebie lecz sporej części męskiego społeczeństwa i to nie jest przyczyna do wstydu. Po drugie chwilowe niedomaganie nie może być przyrównywane do impotencji, chociaż przestrzegam, abyś zapalił w swoim umyśle czerwone światło. Po trzecie – można to naprawić, żebyś mógł cieszyć się seksem! erekcja

Odnotowałeś pierwsze ślady choroby – co musisz zrobić?

Przełam opory i odwiedź lekarza rodzinnego. To nie jest odosobniony problem, który spotkał właśnie ciebie. Problemy z erekcją, impotencja, to jedno z częstszych schorzeń medycznych i dotyczy co drugiego mężczyzny w wieku 40-70 lat. Tak, statystyki nie kłamią, traktuj więc wizytę u specjalisty nie jak coś upokarzającego, ale jak wizytę w zakładzie mechanicznym w celu naprawy machiny, którą jest twoje ciało, abyś mógł szczycić się pełnią jej wydajności. Oprócz tego często sprawdzaj ciśnienie tętnicze oraz poziom cholesterolu, aby ustrzec się częstej przyczyny impotencji – chorób układu krążenia.

Po co Ci lekarz rodzinny a nie specjalista?

Dlatego, że lekarz rodzinny oszacuje stopień rozwoju choroby i skieruje do właściwego fachowca – urologa albo seksuologa, który na pewno ci pomoże. Od lekarza rodzinnego możesz dostać także skierowanie na badania, które pomogą w ustaleniu przyczyny choroby. Problemy z erekcją to stadium odwracalne!
Standardowe leczenie prowadzone jest przeważnie za pomocą środków farmakologicznych, psychoterapii, czasem leczenia chirurgicznego, ale pewnymi zabiegami sam możesz sobie pomóc albo przyśpieszyć wyleczenie. Oto najważniejsze z nich:

1. Spożywaj zdrowe jedzenie

Unikaj tłustych mięs zastępując je owocami i warzywami. Konsumuj więcej ryb – tuńczyka, łososia, sardynki (to jednak nie dotyczy smażonych, tłustych ryb, które, spożywane wieczorem, mogą obniżać libido). Mnóstwo warzyw i owoców to twarda zasada na uniknięcie najczęstszej przyczyny impotencji – chorób układu krwionośnego i nadwagi. Jeśli chodzi o owoce, to wartościowe będą dla ciebie poziomki, truskawki, maliny, jeżyny i jagody. Z warzyw – prócz zieleniny warto jeść czosnek i cebulę (skuteczne przeciw miażdżycy) i paprykę, pomidory, kukurydzę, selery a także por.

Można spytać też dietetyka o odpowiednią dietę, ułożoną specjalnie pod grupę krwi. Miej na uwadze, iż dieta nie jest rygorystycznym „niespożywaniem smacznych potraw”, lecz dopełnieniem dziennego menu w pokarmy wartościowe oraz zredukowaniem tych najbardziej szkodliwych. Rozważ wdrożenie do swojego jadłospisu potraw z regionu śródziemnomorskiego, szczególnie zaś owoców morza.

2. Zainteresuj się afrodyzjakami

Jest grupa produktów, które w pewnym stopniu pobudzą twój organizm do „działania”. Ogólnie uważa się (co więcej – jest to udowodnione), że lampka czerwonego wina przed miłosnymi igraszkami wzmaga aktywność seksualną. Unikaj jednak alkoholu wysokoprocentowego, który podziała w drugą stronę. Z przypraw stosuj więcej imbiru, który wpływa na lepsze krążenie krwi oraz goździków, które poprawiają humor. Z owoców morza polecane są ostrygi, homary, krewetki, i ośmiornice.

3. Rzuć palenie

Palenie papierosów (również to bierne) oddziałuje źle na twoje ciało oraz libido. Amerykański schemat ubiegłych lat, w którym to para po udanym seksie pali papierosa, to nieroztropny pomysł. Papierosy nie dość, iż znacząco obniżają twoją sprawność seksualną oraz powodują inne, równie groźne komplikacje, z nowotworem płuc na czele – to w dodatku sprawiają, iż będziesz nasiąknięty ich brzydkim zapachem. Wierz mi, wiem co piszę – jestem osobą niepalącą i kogoś, kto pali, czuję ze sporej odległości. Najbardziej uciążliwy zapach utrzymuje się we włosach, potem w ubiorze, o nieświeżym oddechu nie wspominając. Jeżeli twoja partnerka nie pali, a ty tak, to może być przyczyną dodatkowych kłótni oraz żenujących sytuacji między wami, także w sypialni. Oczywiste jest, że jako osoba paląca z pewnością nie pachniesz przyjemnie.

4. Zwiększ aktywność fizyczną

Aktywność seksualna jest na stałe powiązana z dobrą kondycją i wydolnością układu sercowo – naczyniowego. Dlatego tak znaczące jest, abyś prócz dobrego odżywiania aktywnie uprawiał sport. Czynnie? To znaczy codzienne ćwiczenia ruchowe, przynajmniej 30 min – bieganie lub zajęcia na siłowni oraz systematyczne 1-2 razy w tygodniu uprawianie sportu, np.: tenisa. W tym miejscu dużo zależy od twoich możliwości czasowych, które, jak przypuszczam, nie są zbyt rozbudowane. Potwierdzisz jednak to, iż im mniej czasu, tym lepsza organizacja (oczywiście do pewnej granicy)? Na pewno, jeśli będziesz pragnął systematycznie uprawiać sport, wygospodarujesz na to czas.

5. Regularnie staraj się uprawiać seks

Aby nie dopuścić do „męskiego problemu” często uprawiaj seks. Pozbądź się rutyny a wpuść do twojego związku więcej świeżości. To najlepsza recepta na przywrócenie regulacji hormonalnej. Jeżeli twój związek przeżywa problemy (nawet w przypadku, kiedy powodem jest ta „trzecia”) postaraj się je rozwiązać, gdyż to również pośrednio wpływa na twoją zdolność seksualną.
wiecej tutaj : tania viagra